از هر دری سخنی

مسائل اجتماعی

از هر دری سخنی

مسائل اجتماعی

نیایش

خدایا !

 

در آستانه کار خطیری قرار دارم

 

با این که تلاش کرده ام

 

اما قلبم آکنده از بیم است .

 

نگرانی ،باختن نیمی از نبرد است ،

 

تشویش ، نیروی ذهن را می سوزاند

 

و این گونه نمی توان مفید بود .

 

 

خدایا !

 

یاریم ده تا مشوش نباشم

 

و نجوا کنم :

 

زورق من کوچک است

 

خدایا ، به تو توکل می کنم

 

و همه چیز خوب پیش می رود .

 

 

خدایا ، به تو  اعتماد میکنم

 

و همه چیز خوب پیش خواهد رفت.

 

یاریم ده تا مشوش نباشم

مولود امام عصر مبارک باد

 

حکایت غریبی است حکایت میان ما و شما.

حکایت ما که میان روزمرگی ها و رفتن و آمدن هایمان جایی برای یاد شما نمی گذاریم ، غروب های جمعه دل تنگتان می شویم و صبح شنبه فراموشتان می کنیم .

حکایت ما که ادعای عاشقی مان ، ادعای انتظار کشیدنمان برای آمدنتان گوش فلک را پر کرده است اما هرگز زمین را برای ظهورتان آماده نکردیم .

حکایت ما که می دانیم شما همین جائید ، زیر سقف آبی همین آسمان ، اما با این حال صبح تا شب غر می زنیم و گلایه هایمان تمامی ندارد.

حکایت ما که سالهاست کوچه و خیابانهایمان را آذین بندی می کنیم ولی فکری برای دل تاریکمان نمی کنیم .ما که نمی شناسیمتان .ما که ...

 

و حکایت شما که لحظه ای فراموشمان نمی کنید ، از سختی هایی که می کشیم رنج می برید و بیشتر از خود ما نگرانمان هستید.

حکایت شما که همیشه کنارمان هستید تا تنها نمانیم ، شما که ما را می شناسید ، شما که ...

 

حکایت غریبی است حکایت میان ما و شما .

دانشگاه طب باکو

بسیاری از دوستانی که پیام می گذارند از شرایط تحصیلی اینجا می پرسند و از طرفی میدونم الان در ایران عده ای با گرفتن پولهای اضافه و اطلاعات ناقص دانشجو برای دانشگاههای باکو  می پذیرند.شرایط و مشخصات این دانشگاهها رو می نویسم تا با چشم و گوش باز به باکو بیایید!

دانشگاه طب باکو سال قبل از طرف وزارت علوم ایران مورد تایید قرار گرفت. بسیاری از ایرانی ها به این دانشگاه آمدند و در رشته های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی مشغول به تحصیل شدند.

تمام دانشجویان باید یکسال دوره کالج(حاضرلیق) را بگذرانند و بعد از آن موفق به ورود به سال اول می شوند. هزینه دوره حاضرلیق بین ۷۰۰ تا ۲۰۰ دلار است.بستگی به کالج تحصیلی دارد.

دانشگاه طب باکو سه کورس(گروه) تحصیلی دارد:آذری روسی و انگلیسی.  برای حضور در این گروه ها (بجز گروه زبان آذری) باید مدرک زبان مربوطه را داشته باشید.

شهریه دانشگاه هر ترم ۱۰۰۰ دلار است و در مجموع سالانه ۲۰۰۰ دلار است. خوابگاه تا امسال رایگان بود ولی احتمالا از ترم آینده ماهانه ۱۰۰ تا ۵۰ دلار باشد.  اجاره خانه در باکو و در نزدیکی دانشگاه بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ دلار است.

مدارک تحصیلی را باید به زبان آذری یا روسی ترجمه کنید و مورد تایید وزارت امور خارجه ایران قرار بگیرد.  در تهران برای ترجمه مدارک می توانید به دارترجمه پروانه در خیابان فردوسی مراجعه کنید!

با تشکر از دوستی که شرایط دانشگاه طب را برای من ایمیل کردند.اگر فرصتی بود درباره دانشگاه هنر باکو هم می نویسم که جزو معتبرترین دانشگاههای اروپا است

به نقل از وبلاگ دلواپسی های یک مشاهده گر

در حین تحصیل و پس از تحصیل ایرانی بمانید و ایرانی فکر کنید