از هر دری سخنی

مسائل اجتماعی

از هر دری سخنی

مسائل اجتماعی

بانوی کتابخوان نمونه اردبیل

کتابخوان‌ترین بانوی استان اردبیل تجلیل شد

از کتابخوان‌ترین بانوی استان اردبیل روز یکشنبه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تجلیل شد.

شهناز خاتمی در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: ازهشت سالگی خواندن و آشنایی با کتاب را با کیهان بچه‌ها شروع کرده و وارد دنیای شگفت انگیز مطالعه شده است.

وی افزود: در آن زمان در شرایطی که از تلویزیون و رسانه‌های تصویری خبری نبود، به دلیل مخالفت خانواده مجبور بودم تمام مطالب و کتبی که می‌خواندم را به زبان آذری برای مادرم ترجمه کنم.

وی با اشاره به تاثیر مطالعه در تربیت فرزند موفق گفت: مادری که آگاه است توان تربیتی بیشتری دارد و با بینش برتر فرزندان خود را همراهی می‌کند ، از نظر عاطفی ، علمی و اجتماعی ارتباط مناسب برقرار کرده و این عامل ریشه بسیاری از نابسامانی‌ها، انحرافات و فسادها از بین برده و یا کمتر می‌کند.

این بانوی ‪ ۵۴‬ساله به سطح پایین مطالعه در جامعه نسبت به جوامع دیگر بویژه در بین قشر زنان اشاره کرد و افزود: سنگینی وظایف بانوان در زندگی و مسوولیت دو جانبه موجب عدم گرایش بانوان به مطالعه شده و جایگزینی رسانه‌های صوتی و تصویری به جای مطالعه مکتوب نیز موجب پایین آمدن سرانه مطالعه شده است.

وی گفت: اگر هر فرد کتاب خوبی را که مطالعه کرده به دیگران هدیه دهد و جلسه بحت و تبادل نظر در مورد آن کتاب برگزار شود می‌توان بسیاری از افراد را به سوی مطالعه سالم تشویق کرد.

وی نرخ گران کتاب و عدم توانایی مالی مردم را بزرگ‌ترین مانع در سر راه علاقه‌مندان به مطالعه کتاب برشمرد و گفت: به رغم تبلیغات زیاد برای مطالعه متاسفانه نرخ کتاب بالاست.

وی نبود آثار چاپ شده و ترجمه‌های جدیدتر از کتب در کتابخانه‌های عمومی استان را یکی دیگر از مشکلات موجود برشمرد و افزود: مسوولان باید نسبت به تجهیز و تقویت منابع با نویسندگان جدید ایرانی و سایر ملل جهان تلاش کنند.

وی برگزاری مسابقه کتابخوانی در مراکز فرهنگی و تعیین جوایز ویژه برای تشویق کتابخوانان جوان را ضروری دانست.

شهناز خاتمی کتابخوان‌ترین بانوی استان اردبیل دارای تحصیلات ششم ابتدایی و دو فرزند پسر است


مصاحبه بانوی کتابخوان نمونه اردبیل  شهناز خاتمی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد