از هر دری سخنی

مسائل اجتماعی

از هر دری سخنی

مسائل اجتماعی

امیل های مزاحم را فیلتر کنید

بیشتر شما هر روز با اسپم ها کم یا زیاد سروکار دارید. اگر دارای یک آدرس ایمیل در اینترنت باشید، اسپم ها همیشه در آن حضور خواهند یافت. به طور مثال نامه زیر را در نظر بگیرید: موضوع:  فرض کنید ما به شما وعده می دهیم که شما قادر خواهید بود تا 82% از وزن ناخواسته وچربی های خود را در عرض فقط چند ماه کم کرده و خودتان را به وزن ایده آل برسانید. شما علاقه مند خواهید بود؟؟ پس مطمئن باشید که ما قادر به انجام آن هستیم ... لطفا ازسایت ما با کلیک بر روی لینک مقابل دیدن کنید

آشکارا این نامه چیزی جز یک نامه مزاحم ( اسپم) نیست که از سد فیلترهای اسپم یاب گذشته و دریافت کننده آنرا باز کرده است زیرا موضوع نامه مشخص نمیکند که ایمیل یک اسپم است یا نه! اسپم ها همیشه آزار دهنده هستند، مخصوصا اگر در تعداد بالا دریافت شوند. اگر شما دارای یک آدرس ایمیل عمومی هستید با دریافت هر یک ایمیل درست وهدفدار، با وجود فیلترهای خوب، هزاران اسپم به آدرس شما فرستاده خواهد شد که از سد فیلترها گذشته اند و حتی بعضی اوقات فیلترها نامه هایی که شما در انتظار آن هستید را به عنوان اسپم ممکن است پاک کنند. واقعا وجود این اسپم ها عذاب آور است؟
اما به راستی این نامه های مزاحم ( که به نام نامه های ناخواسته تجاری نیز معروف است ) از کجا می آیند؟ چرا به این تعداد زیاد هستند؟ آیا راهی برای جلوگیری از دریافت آنها وجود دارد؟ دراین مقاله ما سعی می کنیم به این پرسشها و سئوالات بسیار دیگری در مورد اسپم ها پاسخ خواهیم بدهیم!
چگونه آدرس ایمیل ما در اختیار آنها قرار می گیرد؟
هیچ شرکتی قادر به جمع آوری میلیون ها آدرس ایمیل صحیح و فروش آنها در یک سی دی برای اسپمرها نیست. پس باید منابع خصوصی دیگری در این میان وجود داشته باشد. یکی ازاین منابع گروه های خبری و چت روم ها می باشد، مخصوصا در سایت های بزرگی همچونAOL افراد بخصوص تازه کارها همه جا نام اصلی خود و یا ایمیل اصلی خود رادر گروه های خبری یا چت روم ها وارد میکنند و اسپمرها نیز از یک نرم افزار برای استخراج اسامی و آدرس ها استفاده میکنند. منبع دیگرموتورهای جستجوگر اینترنت میباشد که اسپمرها با جستجوهایی از قبیل تمام جملاتی که دارای علامت @ میباشد به آدرس های ایمیل دست می یابند . منبع دیگر سایت هایی میباشد که برای جذب کاربران برای وارد کردن آدرس ایمیل شان ساخته شده اند به طور مثال اسپمری سایتی با این عنوان میسازد؛ 1 میلیون دلار برنده شوید، برای شرکت در قرعه کشی ایمیل خود را وارد کنید . واینگونه به ایمیل افراد دست پیدا می کند.
در قدیم بسیاری از سایت های بزرگ آدرس ایمیل اعضا خود را به اسپمرها میفروختد، اکنون اغلب شما با این عنوان که "آیا مایلید خبرنامه سایتهای همکار ما را دریافت کنید؟" مواجه میشوید که در صورت تائید، آدرس شما فروخته خواهد شد. اما بدون شک بزرگترین منبع برای دست یابی به آدرس ایمیل های افراد در اینترنت وجود دایرکتوری های جستجوی نام افراد در میان سرورهای بزرگ سرویس دهنده ایمیل مانند MSN, AOL, Hotmail است که به عنوان بهشتی برای اسپمرها محسوب میشود.
اسپمرها به وسیله نرم افزارهایی به میل سرور هدف وارد شده و دراین هنگام به طور خودکار شروع به ثبت هزاران ایمیل به صورت رندوم (شانسی) کرده که بسیاری دارای اسامی بسیاربی معنا میباشد. حالا در این هنگام آن دسته از ایمیل آدرس هایی که فعال هستند به لیست اسپمر اضافه میشوند تا به آدرس آنها اسپم ارسال شود، به همین سادگی. البته به خاطر داشته باشید که آدرس ایمیل شما همچون تلفن شما که در دفتر تلفن شهری وجود دارد، خصوصی نبوده بلکه اسپمر ها قادر به فروش آن به یکدیگر نیز میباشند پس با وارد کردن ایمیل خود در یک خبرنامه و یا.... منتظر هزاران نامه مزاحم باشید !!!

در پست بعدی روشهای فیلتر امیلهای مزاحم را توضیح خواهم داد

فعلا تا دیدار بعدی