از هر دری سخنی

مسائل اجتماعی

از هر دری سخنی

مسائل اجتماعی

 مبارزه با فساد مالی در جامعه

 

با تمامِ توان اموال بیت المال را که سهم بیوه زنان و یتیمان بود، چونان گرگ گرسنه ای که گوسفند زخمی یا استخوان شکسته ای را می رباید، به یغما بردی! دشمنت بی پدر باد! گویا میراث پدر و مادرت را به خانه می بری! چگونه نوشیدن و خوردن را بر خود گوارا کردی در حالی که می دانی حرام می خوری و حرام می نوشی؟! از خدا بترس و اموال آنان را بازگردان و اگر چنین نکنی...با شمشیری تو را می زنم که به هر کس زدم وارد دوزخ گردید...به خدا سوگند اگر حسن و حسین چنان می کردند که تو انجام دادی، از من روی خوش نمی دیدند و به آرزو نمی رسیدند تا آنکه حق را از آنان باز ستانم و باطلی را که به ستم پدید آمده نابود سازم.(نهج البلاغه، نامه 41)  

مبارزه با فساد یکی از پایه های اصلی حکومت اسلامی است؛ این روش امیرالمومنین(ع) است. امیرالمومنین(ع) از مردم ملاحظه نکرد؛ حتی از کسانی که از او توقع داشتند؛ ملاحظه نکرد. آنجایی که دید فساد وجود دارد، با آن مبارزه کرد. ما نمی توانیم مثل امیرالمومنین(ع) عمل کنیم، لیکن باید تلاشمان را بکنیم. نه اینکه اگر دستگاهی با فساد و مفسدی مقابله کرد، باز همان اهرمهای فشار به حرکت دربیایند و جنجال و هیاهو کنند و دست و پای کسانی را که در این راه حرکت می کنند بلرزانند

نظرات 1 + ارسال نظر
قاسم رحیمزاده شنبه 13 تیر‌ماه سال 1388 ساعت 02:40 ق.ظ


سلام
جناب من شدیدا به کمکتون احتیاج دارم. خیلی ممنون میشم اگه کمکم کنید.
من لیسانس موسیقی دارم.میخوام فوق و دکترا رو باکو بخونم(بورس یا حداقل پذیرش).
رزومه ی کاریم قویه. ترک هم هستم. نمیدونم با کدوم دانشگاه و چطوری مکاتبه کنم.
میتونید سایت معرفی کنید؟
مرسی قاسم رحیمزاده

سلام دوست عزیز با تشکر از نطرتون
شما میتونید از دانشگاه هنر باکو بصورت حضوری پذیرش بگیرین
ضمنا جهت اطلاع به سایت زیر مراجعه فرمائید
WWW.TABAELM .COM

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد